Prowadzenie rozmów telefonicznych, tak jak i większość codziennych sytuacji, wiąże się ze swoistym, niepisanym kodeksem. Chodzi tu chociażby o godziny, w których wypada do kogoś dzwonić. Zwyczajowo nie telefonujemy do nikogo przed ósmą rano czy po godzinie dwudziestej drugiej (chyba że mamy bardzo ważną sprawę lub znamy osobę na tyle że wiemy, iż nie będzie jej to przeszkadzać). W pracy staramy się prowadzić jak najmniej rozmów prywatnych.
![]() |
kariera.com.pl |
Gdy mamy gości i dzwoni telefon oczywiście możemy go odebrać. Ważne jednak, by wtedy skrócić rozmowę do minimum mówiąc nawet, że oddzwoni się w późniejszym czasie. Słuchawki telefonicznej nie powinno się dotykać ustami. Gdy korzystamy z nieswojego telefony warto oddać właścicielowi równowartość kosztów rozmowy. Gdy dzwonimy my, po usłyszeniu "słucham", "halo" bądź innego tego typu zwrotu zawsze przedstawiamy się pierwsi. Odbierając telefon służbowy zawsze podajemy od razu nie tylko swoje imię i nazwisko, ale i nazwę firmy. Co ważne, przez telefon raczej nie załatwiamy prywatnych spraw, zwłaszcza tych intymnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz